Professional Painting Contractors Forum banner

Ik heb een buitenkant met loodverf geschraapt. Hulp.

1 reading
28K views 12 replies 8 participants last post by  DigitalGoddess  
#1 · (Edited)
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik heb de meeste verfschilfers opgeraapt en het schrapen is klaar. Ik ben nieuw en onwetend en ik heb het verknald. Ik besefte niet dat loodverf zo erg was als het is.

Ik heb behoorlijk wat verf van het huis geschraapt, hoewel het niet het grootste project is. Moet ik me laten testen op loodvergiftiging?

#2 ·
Ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik heb de meeste verfschilfers opgeraapt en het schrapen is klaar. Ik ben nieuw en onwetend en ik heb het verknald. Ik besefte niet dat loodverf zo erg was als het is.

Ik heb behoorlijk wat verf van het huis geschraapt, hoewel het niet het grootste project is. Moet ik me laten testen op loodvergiftiging?
Je bent in orde. Loodvergiftiging bij volwassenen door één project is ZEER onwaarschijnlijk. Beroepsmatige overmatige blootstelling is doorgaans de enige manier om als volwassene loodvergiftiging te krijgen door verfschilfers.

Kinderen van 6 jaar en jonger zijn echter de risicogroep (en zwangere vrouwen) en mogen geen schilfers innemen of worden blootgesteld aan stof in de lucht, enz...

#3 ·
Je bent in orde. Loodvergiftiging bij volwassenen door één project is ZEER onwaarschijnlijk. Beroepsmatige overbelichting is typisch de enige manier om als volwassene loodvergiftiging te krijgen van verfschilfers.

Kinderen van 6 jaar en jonger vormen echter de risicogroep (en zwangere vrouwen) en mogen geen schilfers innemen of worden blootgesteld aan stof in de lucht, enz...
Bedankt dat je me weer met beide benen op de grond hebt gezet lol. Wat betreft de schoonmaak, ik stofzuig zoveel als ik kan, maar er zitten nog steeds kleine stukjes. Hoeveel zorgen moet ik me maken over loodverontreiniging? Is dit gevaarlijk voor de bewoners van het huis?

#4 ·
Holland heeft je laatste vraag al beantwoord. Verfschilfers zijn, tenzij ze worden ingenomen, niet zo gevaarlijk als stof in de lucht. Als je niet veel hebt geschuurd, dan moet het goed zijn. Zijn er kleine kinderen op het terrein? Hoe oud is het huis? Heb je lood met een test bevestigd? Hoe dan ook, bij uitgebreide voorbereidingen moet je plastic op minimaal 8 voet van de muur hebben.

#6 ·
Holland heeft je laatste vraag al beantwoord. Verfschilfers zijn, tenzij ze worden ingenomen, niet zo gevaarlijk als stof in de lucht. Als je niet veel hebt geschuurd, moet het goed zijn. Zijn er kleine kinderen op het terrein? Hoe oud is het huis? Heb je lood bevestigd met een test? Hoe dan ook, bij uitgebreide voorbereidingen moet je minimaal 8 voet van de muur plastic gebruiken.
Het is jaren 40, absoluut loodverf (originele verf en gevelbekleding onder een vorige laag latexverf) en het stel is ouder met een zoon van eind 20 die bij hen woont. Ik heb niet geschuurd, alleen geschraapt. Ik volg volgende maand de RRP-cursus, dus in de toekomst zal ik zeker 8 voet plastic gebruiken. Ik ben nieuw in het vak (1 jaar), schilder al 6 jaar en had een vorige werkgever (had zijn RRP) die loodverfklussen behandelde als gewone buitenrenovaties. Vandaar mijn gebrek aan het serieus nemen van loodverf totdat ik achteraf wat meer onderzoek deed.

#8 ·
Als een inspecteur je ziet, ben je misschien de klos. Je wordt geacht een EPA-licentie voor loodverwerking en documentatie te hebben. Afhankelijk van waar je woont en hoe ver ze het drijven, zullen ze je 15-30 cm grond laten verwijderen en deze vervolgens vervangen. En natuurlijk ben jij verantwoordelijk voor alle kosten. Les geleerd: a. vooraf testen, b. lood, zo goed als nee zeggen, c. weten hoe je jezelf en de klant beschermt en het goed doet.

#9 ·
Als een inspecteur je ziet, ben je misschien de pineut. Je wordt geacht een EPA-licentie voor loodverwerking en documentatie te hebben. Afhankelijk van waar je woont en hoe ver ze het nemen, zullen ze je 6-12" grond laten verwijderen en deze vervolgens vervangen. En natuurlijk ben je verantwoordelijk voor alle kosten. Les geleerd, a. vooraf testen b. lood, zo ongeveer nee zeggen c. weet hoe je jezelf en de klant kunt beschermen en het goed kunt doen.
Bedankt voor de waarschuwing. Ik had het al wel verwacht. Ik denk dat ik op dit moment alleen maar kan hopen en bidden. Ik heb de hele dag de bovenste laag vuil opgezogen en alle verfschilfers schoongemaakt met een HEPA-stofzuiger. Ik kom nooit meer in de buurt van een loodhuis. Zelfs niet na het volgen van de RRP-cursus.

#10 ·
Ik heb net een maand geleden mijn licentie verlengd. Ik vind dat, of je nu aan loodprojecten werkt of niet, het in ons vakgebied de moeite waard is om de cursus te volgen, zodat je de potentiële gevaren en risico's voor jezelf, werknemers en klanten begrijpt. GEEN enkel niveau van lood in je bloedbaan is gezond, hoewel het waar is dat als volwassene een kleine hoeveelheid blootstelling niet veel impact zal hebben zoals bij jonge kinderen en ouderen. Als je je niet ziek voelt, zou ik me voorstellen dat alle blootstelling die je hebt gehad vrij gering was en dat je lichaam het op natuurlijke wijze zal wegspoelen. De grotere zorg is de verontreiniging van de grond en het gebied. Je hebt het juiste gedaan door zoveel mogelijk te verwijderen, maar als er in de toekomst iets met lood gebeurt, ben je nog steeds verantwoordelijk. Ik zou er gewoon voor zorgen dat de site zo schoon mogelijk is, hem laten schilderen en verder gaan. Toen ik in 1991 begon, werd er over lood gesproken, maar er waren geen cursussen of veel hulp om het aan te pakken, en niemand die ik kon zien, deed echt iets anders. Ik ben er zeker van dat ik veel loodhuizen heb geschraapt en geschuurd met alleen een N95-stofmasker als enige bescherming en ik heb me nooit ziek gevoeld. Op sommige dagen, midden in de zomer als het warm was, bleef het stof overal aan ons plakken door het zweet. Ik herinner me ook niet dat ik ooit dat soort werk heb gedaan waarbij er jonge kinderen in de buurt waren. Volgens de instructeur werd destijds 15 microgram lood bij een kind als ernstige vergiftiging beschouwd. Tegenwoordig is ernstig 5 microgram. Ik wil er ook op wijzen dat alle druppels die je rond het huis hebt gebruikt om spaanders te verzamelen terwijl je werkte, als verontreinigd worden beschouwd. Breng ze NIET naar een andere klus, anders loop je het risico de eigendommen van iemand anders te verontreinigen. Waarschijnlijk een klein risico, maar de kosten van het vervangen van de druppels zullen veel lager zijn dan de kosten die gepaard gaan met een loodprobleem.

Even terzijde, aangezien je hebt geschraapt, is de kans dat je de eigendommen van de buren verontreinigt waarschijnlijk vrij klein, tenzij de huizen op elkaar staan. We waren een paar jaar geleden bezig met een klus en de aannemer ernaast was ouderwets aan het schuren met een schijf op een duidelijk loodhuis en gebruikte vervolgens een bladblazer om het stof overal af te blazen. Hij heeft de hele buurt verontreinigd. Je kon de stofwolk over de straat zien waaien, die overal naartoe ging. Ik wilde niet degene zijn die hem bij de autoriteiten zou aangeven, maar ik heb het wel aan de huiseigenaar verteld die kinderen had, voor het geval ze zich zorgen maakten. Hij haalde gewoon zijn schouders op alsof het niets was, dus er gebeurde niets.

#11 ·
Ik heb net een maand geleden mijn licentie verlengd. Ik ben van mening dat het de moeite waard is om de cursus te volgen, ongeacht of je aan loodprojecten werkt of niet, zodat je de potentiële gevaren en risico's voor jezelf, werknemers en klanten begrijpt. GEEN enkel loodgehalte in je bloedbaan is gezond, hoewel het waar is dat een kleine hoeveelheid blootstelling als volwassene geen grote impact zal hebben zoals bij jonge kinderen en ouderen. Als je je niet ziek voelt, zou ik me voorstellen dat alle blootstelling die je hebt gehad vrij gering was en dat je lichaam het op natuurlijke wijze zal wegspoelen. De grotere zorg is de verontreiniging van de grond en het gebied. Je hebt het juiste gedaan door zoveel mogelijk te verwijderen, maar als er in de toekomst iets met lood gebeurt, ben je nog steeds verantwoordelijk. Ik zou er gewoon voor zorgen dat de site zo schoon mogelijk is, hem laten schilderen en verder gaan. Toen ik in 1991 begon, werd er over lood gesproken, maar er waren geen cursussen of veel hulp om het aan te pakken, en niemand die ik kon zien deed echt iets anders. Ik ben er zeker van dat ik veel loodhuizen heb geschraapt en geschuurd met alleen een N95-stofmasker als enige bescherming en ik heb me nooit ziek gevoeld. Op sommige dagen, midden in de zomer als het warm was, bleef het stof overal aan ons plakken door het zweet. Ik herinner me ook niet dat ik ooit zo'n soort werk heb gedaan waarbij er jonge kinderen in de buurt waren. Volgens de instructeur werd toen 15 microgram lood bij een kind als ernstige vergiftiging beschouwd. Tegenwoordig is ernstig 5 microgram. Ik wil er ook op wijzen dat alle druppels die je in huis hebt gebruikt om spaanders te verzamelen terwijl je werkte, als verontreinigd worden beschouwd. BRENG ZE NIET naar een andere klus, anders loop je het risico de eigendommen van iemand anders te verontreinigen. Waarschijnlijk een klein risico, maar de kosten van het vervangen van de druppels zullen veel lager zijn dan de kosten die gepaard gaan met een loodprobleem.
Even terzijde, aangezien je hebt geschraapt, is de kans dat je de eigendommen van de buren verontreinigt waarschijnlijk vrij klein, tenzij de huizen bovenop elkaar staan. We werkten een paar jaar geleden aan een klus en de aannemer ernaast was old school aan het schuren met een schijf op een duidelijk loodhuis en gebruikte vervolgens een bladblazer om het stof overal af te blazen. Hij verontreinigde de hele buurt. Je kon de pluim stof over de straat zien waaien, overal naartoe. Ik wilde niet degene zijn die hem bij de autoriteiten meldde, maar ik noemde het wel tegen de huiseigenaar die kinderen had, voor het geval ze zich zorgen maakten. Hij haalde gewoon zijn schouders op alsof het niets was, dus er gebeurde niets.
Ja, ik ga zeker zo snel mogelijk de RRP-cursus volgen. Het was eerder geschilderd en na ongeveer 2 centimeter te hebben gegraven, lagen er overal kleine verfschilfers, dus de schade was al eerder aangericht. Ik heb de site zo goed als ik kon schoongemaakt en ben verder gegaan. De EPA houdt ervan om je de stuipen op het lijf te jagen met de manier waarop ze de informatie communiceren. Het kostte me een paar weken om met mensen hier en in de stad te praten om te beseffen dat het niet was alsof je letterlijk plutonium inademde.

Zeker een leerervaring die ik echter wel heb geïnternaliseerd. Het is grappig, ik zie nu overal in de stad duidelijke loodhuizen die worden verbouwd. Of ze nu schilderen of de oude gevelbekleding verwijderen, 95% van de sites die ik heb gezien, leggen geen plastic neer met PBM. Als ik op een dag een boete krijg, vind ik dat prima. Fouten hebben gevolgen🤷‍♂️. Ik ben gewoon blij dat ik niet dezelfde fout opnieuw hoef te maken.

#13 ·
Ik kom veel loodverf tegen op oude meubels en deuren. De enige redelijk veilige manier om het te verwijderen is met een chemische stripper. Schrapen stuurt kleine stukjes ervan rond en zelfs met plastic eronder wordt het door de wind, op je kleding en schoenen meegenomen. In mijn geval belandt er meestal wel wat in mijn haar. Zelfs als je de vlokken niet opeet, zorg er dan voor dat je niets eetbaars dicht bij het huis plant, zodat je het niet uit de tweede hand krijgt van je prijswinnende tomaten. Schuren verandert het gewoon in giftig stof. Een heteluchtpistool verandert het in giftige damp. Stoom werkt soms als het iets is dat klein genoeg is om in een zak te stoppen en de boel los te stomen.

Het grote probleem met lood is dat het zich in de loop van de tijd ophoopt als je er voortdurend aan wordt blootgesteld, omdat je lichaam het niet erg snel kan verwijderen. Als je je er ooit zorgen over maakt, kan je dokter een eenvoudige bloedtest doen om te zien hoe erg je cumulatieve blootstelling is. Het grappige is dat bijna iedereen er wel eens aan is blootgesteld. Het komt misschien niet eens van wat je denkt. Twee heel gewone huishoudelijke artikelen - goedkoop servies en goedkope mini-jaloezieën - zijn enkele van de meest voorkomende bronnen van loodblootstelling.